Het ledenaantal van de afdeling wordt steeds groter; iets dat zich o.a. ook vertaalt in het toenemende aantal bezoekers van de wekelijkse clubavonden. Het is altijd een gezellige boel, waarbij iedereen eens in levende lijve met elkaar kan kennismaken d.m.v. ‘eyeball QSO’s’.
Grappig is ook dat die clubavonden zichzelf ‘zetten’. We hoeven als bestuur geen thema’s te verzinnen, want dat doen de leden zelf al, meestal op spontane wijze. In de ene hoek is men bezig met Meshcore, in een andere hoek met zelfbouw antennes en ergens anders komen de seinsleutels opeens tevoorschijn. En ja, heel vaak gaat het gewoon om een gezellig drankje doen met elkaar, en daar is niets mis mee. Helemaal leuk!
Enige maanden geleden zijn we begonnen met het aanbieden van warme snacks tegen een vriendenprijsje. Op zich liep dat wel aardig, alleen niet zo goed als we hadden verwacht. Bovendien was dat nogal arbeidsintensief. Daarom hebben we daar de stekker uitgetrokken. “Try before you die” zullen we maar zeggen. Toch willen we de bezoekers niet op een houtje laten bijten.
Om dit soort dingen te bespreken is een simpel berichtje in de bestuursapp al voldoende om het over een andere boeg te gooien en aldus geschiedde.
Op zeer korte termijn zullen we op geregelde tijden ‘fingerfood’ aanbieden in de vorm van plakjes leverworst, bakjes met pinda’s en warme plakjes rookworst. En nee: daar gaan we geen geld voor vragen. We verkeren in een gezonde financiële situatie, dus dat kan makkelijk. We zijn tenslotte geen spaarbank…. Alle huidige drankjes blijven uiteraard ook gehandhaafd, natuurlijk wel tegen betaling, het liefst per PIN.
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar voor iedereen die het nog steeds niet weet: Deze clubavonden vinden elke donderdagavond plaats in Sassenheim. Elke derde donderdag van de maand is er bovendien sprake van de z.g. Tafeltjesavond, waarbij iedereen hobby-gerelateerde spullen kan aanbieden, al dan niet tegen betaling.
Cultureel Centrum ‘t Onderdak (lokaal 6, op de begane grond)
JP Gouverneurlaan 40A
2171 ER Sassenheim
Vanaf 19.30 uur ben je van harte welkom!
